U bevindt zich hier: Wie Ben Ik

Even Voorstellen

Hallo,

Mijn naam is Hein de Haan. Voor mij is mijn persoonlijke relatie met God dankzij het werk van Christus Jezus het belangrijkste in mijn leven.

Leren kennen van Gods genade
De genade van God heb ik golfsgewijs in mijn leven steeds meer leren kennen. Eerst was het uitsluitend alleen betrokken op mijn persoonlijke redding. Later werd het ook de praktijk van mijn wandel.
Mijn inzicht in dat rijke feit verbleekte echter weer langzaam toen ik een behoorlijke wettische periode in mijn leven doormaakte.
Gelukkig is het inzicht in Gods onvoorwaardelijke genade weer teruggekomen en dit keer veel rijker. Uiteindelijk ontdekte ik ook dat die genade niet is voor een select gezelschap, maar daadwerkelijk voor een ieder onvoorwaardelijk.

De Bijbel, het Woord van God
Het Woord van God, de Bijbel, onderzoeken is mijn grootste passie. Met name nadat ik de Bijbel letterlijk begon te lezen vielen veel onduidelijkheden en schijnbare tegenstrijdigheden op zijn plek.
Het grote genot om dit in toespraken en bijbelstudies in verschillende Gemeenten te mogen delen met andere gelovigen ervaar ik als een groot voorrecht.

Ufo’s, Aliëns en Buitenaardsen
Mijn belangstelling voor Ufo's zal velen vreemd overkomen. Die belangstelling was al op jonge leeftijd getriggerd door bepaalde ervaringen. Ik moest en zou daar antwoorden op vinden. Nu ik 59 jaar ben denk ik daar ook een bijbels antwoord op te hebben gevonden. Juist voor hen, die nog midden in die ervaringen zitten wil ik proberen een helpende hand te zijn.

Christian Country DJ

Hein de Haan

Helaas is het voor mij lichamelijk niet meer te volbrengen om radiowerk te doen. Toch heb ik er zeer rijke herinneringen aan overgehouden, die ik graag met u deel.

De start in Christian Country
De Countrywerkvloer opgaan ging met heel wankele schreden. Een bandrecorder, geschakeld aan een draaitafel met microfoon was in 1988 de start van het Country Gospel programma. De eerste afnemer was een piraat in Amsterdam. Geluisterd werd er! Een bont mengsel van luisterpubliek reageerde veelvuldig op de programma's. Een kamer werd omgebouwd tot studio en vrij snel hadden we toch een iets degelijker basis aan techniek om ons heen staan.

European Christian Country Chart
In zo'n 2 à 3 jaar tijd was het simpele begin doorgegroeid tot het algemeen gerespecteerd programma "European Christian Country Chart". Zo'n 30 lokale omroepen in Nederland namen de show op in hun format. De satellietzender CMR Europe nam mijn Engelstalige versie op in haar programmering en zelfs op een Countrystation in Texas was ons Europees Christian Country geluid te horen. Amerika beschouwde onze Chart als gezaghebbend voor wat er in Europa gaande was en tweemaal mochten we uit die hoek een Award in ontvangst nemen.

Christian Country artiesten
De artiesten zelf waren ook geïnteresseerd om Nederland te bezoeken. De tour door Nederland met Ken Holloway was onze eerste stap in grote concerten met Christian Country artiesten. Vanaf het allereerste begin hebben we daarin de direkte ondersteuning van de Country Trail Band gehad. Het is alweer 4 jaar geleden dat Nathan & Susan Forrister met ons zich een weg door Nederland zongen.

The sound is Country, the message is Christ
Country met de boodschap van redding door een volbracht werk van onze Heer Jezus Christus was voor ons altijd een krachtig middel geweest om mensen te bereiken. Tot 2006 heb ik dit werk mogen doen. Daarna is het door een burnout gestopt.

Nog meer weten?
Als je meer wilt weten over mijn 'roots', dan heb ik hier nog een heel oud verslag van mijn tante Martha over haar beide jonge zusjes Tante Tinie en mijn moeder, die door een politieagent betrapt werden....., nou ja, lees zelf maar op DEZE KOPPELING
Deze tante Martha, die in 1969 ontslapen is in de Heer, was in 1967 Gods middel om mijn hart te raken met Zijn boodschap van redding uit genade alleen.

Mijn Vrouw

Machtelt de Haan

Het heeft er altijd al ingezeten, maar de laatste jaren is het er pas ten volle uitgekomen. Pastoraat is haar op het lijf geschreven.

Pastoraat en kinderwerk
Ze kon zich vroeger ook al met haar hele wezen in het probleem van een ander verplaatsen: echt meeleven, meelijden Daar bleef het niet bij. Gesprekken haalden boven tafel wat aangepakt kon worden. Machtelt kreeg al regelmatig spontane kontakten. Ook het kinderwerk in de buurt liep lekker. Ze was het zout in de pap voor de jongerenkring die we samen draaiden. Zij pakte het daar op waar ik het dreigde te laten liggen.

Ontplooiing
Nadat we beiden van een tamelijk wettisch denkkader omgeturnd zijn naar de vrijheid van de genade, de Bijbelse leefwereld van een gelovige in deze tijd, is voor Machtelt de tijd begonnen om zich te ontplooien. Daar is niets mis mee. Paulus zegt dat daarom de man zijn vrouw liefheeft, haar voedt en koestert. Datgene wat God in Machtelt gelegd had, mag ik, als man, aan meehelpen om het te ontplooien. Het bijbelse zicht op de gelijkwaardigheid van man en vrouw hielp haar nog verder open te komen.

Trots op mijn vrouw
Pastoraat past in de diakonie (de dienstbaarheid, het omzien naar elkaar), waar Christus ons in opvoedt. Machtelt heeft een mooie dienst van de Heer gekregen. Is het gek dat ik machtig trots ben op mijn vrouw?

Samen

Machtelt en ik

Sinds 1974 zijn wij een stel. We begonnen in Amsterdam, maar zijn al vrij snel na ons trouwen naar Gouda verhuisd. We zijn in het gelukkige bezit van vier juweeltjes van kinderen en we zijn zelfs al drie kleinkinderen rijk.
Hoewel lichamelijk en materieel niet altijd, zijn we oneindig rijk gezegend in ons leven.
Boven dit alles uit gaat echter het genot van Gods overvloeiende genade.

Als u wilt reageren kunt u rechtsonder op 'CONTACT' klikken.
Startpagina