U bevindt zich hier: Bijbelstudies Video

Hallo,

Mijn naam is Andrew Farley. Welkom bij ‘Het Naakte Evangelie’. De waarheid die je nooit zult horen in de kerk.

Het was zeventien jaar geleden dat ik mezelf terugvond op de vloer van mijn flat. Ik lag daar God te smeken om antwoorden. Ik zei: ‘God, ik doe alles wat men zegt dat je doen moet. Ik ben zo vaak mogelijk in de kerk. Ik doe overal vrijwilligerswerk. Ik lees mijn Bijbel zo’n vier á vijf uur per dag. Ik deel mijn geloof met iedereen die ik ontmoet. Ik doe alles wat een goed christen hoort te doen. Toch voel ik me nog altijd geen centimeter dichter bij U. Ik heb niet het gevoel dat ik geestelijk echt groei. Ik zit vast. Ik ben blijven steken en ik zoek naar antwoorden.’

Op dat moment begon God helemaal opnieuw met mij. Hij leerde me wat radicale, Bijbelse waarheden die ik gewoon in de Bijbel ontdekte terwijl ik nooit geweten had dat het bestond.

Het is de ‘Naakte Evangelie Quiz’, die opgezet is om die punten extra te belichten waar wij wel wat meer over mogen nadenken. Daarom vraag ik jullie nu om pen en papier te pakken en samen met mij twee á drie minuten te besteden om tien ‘Naakte Evangelie Quizvragen’ te beantwoorden. Beslis bij elk punt of het waar is of een leugen.

Nummer 1:
Christenen zouden God om vergeving en reiniging moeten vragen als ze zondigen.
Waar? Of…. Een leugen?

Nummer 2:
Christenen worstelen met de zonde vanwege hun oude ik in hen.
Waar? Of…. Een leugen?

Nummer 3:
We moeten Gods wil afwachten, zelfs in onze dagelijkse beslissingen.
Waar? Of…. Een leugen?

Nummer 4:
Als we zondigen tegen God zijn we buiten Zijn gemeenschap totdat we ons bekeren.
Waar? Of…. Een leugen?

Nummer 5:
De wet van het Oude Testament is op het hart van de christen geschreven zodat hij het wenst te gehoorzamen.
Waar? Of…. Een leugen?

Nummer 6:
De Bijbel leert ons dat christenen veel beloningen kunnen verwerven in de hemel.
Waar? Of…. Een leugen?

Nummer 7:
Christenen zullen rekenschap afleggen voor hun zonden voor de grote witte troon.
Waar? Of…. Een leugen?

Nummer 8:
Christenen horen minstens tien procent van hun inkomen aan de gemeente af te staan.
Waar? Of…. Een leugen?

Nummer 9:
God wordt boos op ons als we voortdurend tegen Hem zondigen.
Waar? Of…. Een leugen?

Nummer 10:
God ziet ons alsof we rechtvaardig zijn, hoewel we het in werkelijkheid niet zijn.
Waar? Of…. Een leugen?

Deze tien ‘Naakte Evangelie Quizvragen’ zijn opgesteld om extra aandacht te vragen voor enkele van die punten waar we ons denkkader nog eens behoorlijk aan de Bijbel zullen moeten aanpassen. Je zult moeten toegeven dat dit toch wel belangrijke zaken zijn om daar een gezonde kijk op te hebben.

Als jij een christen bent en dus een persoon die in Christus is, dan zul je vijf, tien of vijftig jaar als zodanig hier op deze aarde rondlopen. Dan zou je voor jouw praktijk toch wel de antwoorden op deze zaken willen weten?

Het Bijbelse antwoord op echt elke vraag in deze quiz is: ‘Het is een leugen’. Ja, al deze stellingen zijn fout. Hier draait ‘Het Naakte Evangelie’ helemaal om. Het is een uitnodiging. Het is een uitnodiging om enkele radicale, Bijbelse ideeën te ontdekken, die jouw leven voor altijd zullen veranderen.

Welkom bij ‘Het Naakte Evangelie’, de waarheid die je nooit zult horen in de kerk.

Als u wilt reageren kunt u rechtsonder op 'CONTACT' klikken.

Startpagina // Volgende